Sabtu, 16 Julai 2011

jodoh dan kata hati

kata hati tue selalunya betul... 
cuba diam dan berfikir...
dengar apa kata hati... 

terkadang kata hati tue berlainan dari apa yang kita rasa..
terkadang kita memberontak.. tidak mahu ikut kata hati...

tapi... inilah kata hati...
tentang jodoh...berkaitan perasaan...

apa yang ada dalam hati...
jodoh saya orang lain... bukan dia..
kadang-kadang.. sikap dia membuatkan saya sangsi..
kadang-kadang.. cara dia membuatkan saya tawar hati..
kadang-kadang.. tindak tanduk dia membuatkan saya rasa ingin pergi..

entahlah...
jodoh pertemuan ditangan Tuhan..
saya yakin itu...
tapi saya tak yakin dia untuk saya...
saya tak yakin dia milik saya...

adakah ketidakyakinan ini betul??
jika ia betul, apa yang perlu saya lakukan??

solat istikharah minta petunjuk Allah SWT...
semoga Allah membantu saya meleraikan apa yang terbuku...

saya ingin pergi..
membetulkan kesilapan diri...
saya ingin jauhi dia..
supaya bahagia itu mampu dikecapi..
saya mahu dia tahu,,,
dia terlalu banyak melukai hati saya...
saya juga ingin dia tahu...
bahawa hati saya sudah tawar bersamanya...

terkadang..kita tidak tahu apa salah kita...
dan kita sering melihat kesilapan orang lain...
dan saya juga tahu...
banyak kesilapan saya dalam sebuah perhubungan...

tapi saya juga manusia..
yang punya hati dan perasaan...
saya juga insan biasa...
yang mudah terluka dan melukakan...

dengan itu...
kata hati ini menyatakan...
bahawa dia bukan jodoh saya...
dia bukan kepunyaan saya...

kata hati perlu dituruti..jika ianya disulami dengan keyakinan...
Mohon petunjuk dari Yang Maha Esa..
agar saya mampu melangkah ke arah jalan yang diredhaiNya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan