Khamis, 7 Julai 2011

hati ini...

Kadang-kadang kita keliru dengan hati dan perasaan kita sendiri.. kita tak yakin dengan apa yang kita rasa.. bila hati disakiti, kita akan rasa marah, sakit hati, bengang dan macam-macam yang negatif.. tapi bila hati itu kembali berfungsi dan dijauhi rasa amarah itu, kita akan senang2 memaafkan dan menerima orang yang telah menyakitkan hati kita tue..

Kadan-kadang terfikir, bodohnya aku... dia da sakitkan hati aku, kenapa mesti aku berbaik semula dengan dia.. kenapa mesti aku terima semula dia dalam hidup aku.. kalau itu yang terakhir, tak pe.. tapi kesakitan itu masih berulang dan terus berulang...arggghhhhhhh.....

kadang-kadang dah mula rasa fed up dengan sebuah perhubungan yang hanya ada pergaduhan, perselisihan faham dan kemarahan.. owhhhh... please laa hati... tolong jangan ada dia lagi dalam hati... tolong buang dia jauh-jauh dari hati.. dia tak perlu wujud dalam hati kamu... please... buang dia...TUHAN... tolong bantu hambaMU ini... Jauhi dia dari hati ini... Sesungguhnya, kesabaran aku sudah mula hilang... Jauhi aku dari perkara2 yang akan menimbulkan kebencian di dalam hati ini.... AMIN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan